Yaşam

Tarihte Benzersiz: Çin’de bir otoyolda 12 gün süren trafik sıkışıklığının nedeni neydi?

Hele ki hayatınız büyük bir şehirde devam ediyorsa trafik sıkışıklığına oldukça aşinasınızdır. Ancak 14 Ağustos 2010’da Çin’de öyle farklı bir olay yaşandı ki, insanlar birkaç saat yalnız kaldı. Günlerce trafikte mahsur kaldı.

Peki ya Çin’deki binlerce araç? Böyle bir kaosa ne sebep oldu?

100 kilometreyi aşan ve 12 gün süren trafik sıkışıklığı, neredeyse binlerce aracın hareketinin kısıtlanmasına neden oldu.

Bu tıkanıklık Çin’in en işlek yollarından biridir. G110 ve Pekin-Tibet karayolu üzerinde Bu bir usulsüzlüktü. Sürücüler gün içerisinde araçlarını 1 kilometre zar zor hareket ettirirken, bazıları ise yaklaşık 5-6 gün boyunca bu trafikte hiç hareket edemedi.

Aslında bu karışıklığın temel nedeni G110 ve Karayolu üzerinde başlayan yol çalışmalarıdır. Bunun nedeni Pekin’e giden ağır kamyonların trafiğindeki ani artıştı.Bu yol çalışması yolun kapasitesini yüzde 50 oranında azaltan bir inşaattı ve trafik sıkışıklığının en önemli nedenlerinden biriydi.

Ayrıca bu bakımın yaklaşık 1 ay boyunca tamamlanması beklenmiyordu. Tabii bu arada Bazı kazalar da yaşandıve durum çok daha kötüleşti.

Bu boğucu krizin bir diğer nedeni de Moğolistan’dan başkent Pekin’e kömür taşıyan tırların sayısındaki artış oldu.

2009 yılında taşınan kömür 602 milyon adet iken, 2010 yılında bu miktar 730 milyon tona gül. Doğal olarak bu otoyoldaki kamyon sayısının artması da meşhur kaosun baharatı oldu.

Üstelik krizi fırsata çevirmeye çalışanlar da oldu. Trafikte sıkışan vatandaşlara su, hazır yemek, sigara gibi çeşitli ürünler fahiş fiyatlarla satıldı. Örneğin 1 şişe suyun fiyatı 1 yuan iken yol kenarındaki satıcılar Bu sulara 15 yuanBunun üzerine bir fiyat koydu.

Trafik akmadığı için direksiyonun ve şoförlerin arkasında olmanın bir anlamı yoktu; kamyonlarının altında uyumak, yürüyüşe çıkmak veya kart oyunları oynamakBaşlamıştı.

Bu arada yetkililer, kamyonları farklı güzergahlara göndererek ve insanlara araç kullanmamalarını söyleyerek bu trafiği umutsuzca azaltmaya çalıştı.

temsili resim

Ayrıca yetkililer kömür şirketlerinden bu krizi çözmelerini istiyor. nakliye operasyonlarını ertelediler aranan. Bu otoyolun kapasitesi günde yaklaşık 10.000 araçtı ancak bu sıkışıklıkla birlikte sayı 14.000’e çıktı.

İlk haftanın sonunda yetkililerin bu analizleri işe yaramayacak gibi görünse de zamanla bu olay medyanın ve halkın dikkatini çekti. Otobanı kullanmayı bıraktı.Nihayet 12 gün süren kaos sona erdi.

Çin o olaydan bu yana pek çok trafik sorunuyla karşı karşıya kaldı ancak bu trafik sıkışıklığı Ağustos 2010’da yaşandı. Dünya tarihinin en büyük çalkantısıÖyle olduğuna inanılıyor.

Kaynaklar: Wikipedia, Yarısı İlginç, abc HABER

Trafikle ilgili diğer içeriklerimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu