Domino’s düşük talep nedeniyle 2. çeyrek satışlarını beklentilerin altında açıkladı
Domino’s Pizza Inc. ikinci çeyrek aynı mağaza satışlarında LSEG verilerine göre beklenen %4,91’lik büyümeye kıyasla %4,8’lik bir büyüme ile hafif bir ıskalama bildirdi. Bugün açıklanan performans, restoranlardan daha az sipariş veren özellikle düşük gelirli ABD’li tüketicilerin temkinli bir harcama modelini yansıtıyor.
Şirketin yenilenen sadakat programı ve ABD pazarındaki çeşitli teklifler aracılığıyla müşteri çekme çabaları, tüketicilerin yüksek enflasyon döneminin ardından harcamalarını yönetmeye çalıştığı bir döneme denk geliyor. Haziran ayı gıda hizmetlerinde daha yavaş bir ardışık büyüme göstermesine rağmen, genel ABD perakende satış raporu ekonomik dayanıklılığa işaret etti.
Domino’s, fast-food sektöründeki rakiplerinin de uygun fiyatlı teklifler ve promosyonlar sunması nedeniyle yoğun bir rekabetle karşı karşıya kaldı. Bununla birlikte pizza zinciri, 3,68 dolar olarak öngörülen hisse başına 4,03 dolar kazançla beklentilerin üzerinde kâr elde etmeyi başardı.
CEO Russell Weiner şirketin başarısının altını çizerek şunları söyledi: “Paket servis ve taşıma işlerimizde ve tüm gelir gruplarında olumlu sipariş sayıları elde ettik. Stratejimiz müşteriler arasında yankı buluyor.” Bu müşteri odaklı yaklaşım işe yaramış olacak ki şirketin ikinci çeyrek brüt kar marjı da bir önceki yılın aynı dönemindeki %39,5 seviyesinden %39,8’e yükseldi. Bu artış güçlü reklam gelirleri ve franchise telif hakları ve ücretleriyle desteklendi.
Toplam gelir açısından Domino’s, piyasa tahminlerine uygun olarak, çeyrek için bildirilen 1,10 milyar $ ile hedefi tutturdu. Pizza üreticisi, yıllık küresel perakende satışlarında %7’den fazla büyüme bekleyerek uzun vadeli tahminlerine bağlı kalmaya devam ediyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.